fbpx

Explore 62 north

Please do not hesitate to contact us with any question you may have.

Explore 62 north AS

VAT 922 319 502 MVA

Iban: NO23 3633 6205 349
BIC / Swift: SPAVNOBBXXX

ski og seil på skårasalen i hjørundfjorden

Jeg føler det fortsatt svinger i kroppen enda etter 2 hele døgn på land. Jeg savner morgenkaffen på dekk, menneskene, latteren og til og med lyden av dørene som slår når skøyta gynget i bølgene.

Etter en uke på dekk om bord i seilskøyta Westland er kroppen fylt til randen av opplevelser som vil ta tid å fordøye. Explore 62 North bød på så mye mer enn jeg forventet. Jeg visste hva Hjørundfjorden og Sunnmørsalpene hadde å by på, men det ble en ekstra dimensjon å oppleve det å leve så intimt og nært om bord på Westland! Så mange gode følelser jeg sitter igjen med etterpå, skapt i møte med kjekke og spennende mennesker. En unik merkevare som ikke lar seg kopiere!

For en fantastisk natur vi har så lett tilgjengelig i Norge, ikke minst når man velger å bo på i båt og enkelt kan bevege gjennom Hjørundfjorden i jakten på fjelltoppene.

Vi ble møtt av erfarent mannskap om bord på kai i Ålesund og kjørte ut gjennom Hjørundfjorden første kveld og ankret opp på kai ved Sæbø Bryggerihotell, og dagene forløp som dette:

Dag 1: Avreise Ålesund til Sæbø
Dag 2: Blæja 1420 moh / torskemiddag ombord
Dag 3: Nordre Sætretind 1364 moh / hjortemiddag om bord / Fjordsauna
Dag 4: Skårasalen 1562 moh / 5-retters middag på Rekkedal Gjestehus
Dag 5: Fingeren 1180 moh / retur Ålesund

Robert koordinerte med Uteguiden så vi fikk en sømløs opplevelse med levering og henting båt/ bil på ulike kaianlegg slik at opplevelsen ble best mulig i forhold til topptur for dagen. Uteguiden tilpasset turen etter vær og vind og ferdigheter, så vi alle fikk litt utfordring og føle på mestringsfølelsen.

Det var en egen sjarm i å starte dagen med frokost på dekk og se på mektige Slogen som speilet seg i stille vann, og det å seile ut og ankre opp her og der etter jakten på dagens fjelltopp. Vi ble godt ivaretatt av mannskap som hadde masse ekte sunnmørsk humor på lur (knoll & tott). Det ble lite og intimt på båten og i løpet av uka ble vi som en familie, vi delte lugar, alle tok et tak i oppvasken, og tannhjulet gikk rundt ettersom vi lærte hverandres styrker å kjenne, ja vi følte på et lagspill, vi dro lasset sammen. Dagene ble fylt av mestringsfølelse, opplevelser både visuelt og relasjonelt, vi badet, lekte, og lagde god mat sammen med lokale råvarer, og toppet det hele med en fantastisk 5-retters middag på vakre Rekkedal Gjestehus siste dag med masse god lokal historiefortelling.

En opplevelse som anbefales, hilsen Cecilie.